Innofest: Test uw nieuwe product op een festival

U bevindt zich hier::Home/Regionaal nieuws/Innofest: Test uw nieuwe product op een festival

Innofest: Test uw nieuwe product op een festival

Elke ondernemer heeft wel eens een goed idee voor een nieuw product of een slimme oplossing. Hoe komt u er nu achter of dit werkt? Door uw bedrijf bij Innofest aan te melden, kunt u het gratis testen op een festival in het noorden van Nederland.

We kennen festivals vooral als plekken waar mensen komen om te genieten van mooi weer, goede muziek en lekker eten. Daarnaast is een festival ook een tijdelijke mini maatschappij, waarin een meetbaar aantal mensen leeft en beweegt. Dit maakt het festivalterrein tot de ideale proeftuin voor nieuwe producten, ideeën en prototypes.

Innofest biedt acht festivals in Noord-Nederland aan als proeftuin voor innovatie en vernieuwing. Zoals Oerol, Into the Great Wide Open, de TT in Assen, Eurosonic Noorderslag en Paradigm. Waar 6000 tot 10.000 bezoekers komen, van eendaags tot tiendaags.

Het is kosteloos om uw idee of prototype te laten testen op een van de festivals die hun terrein openstellen. De innovatieprogrammeurs koppelen het juiste idee of product aan het juiste festival. U kunt zich hiervoor aanmelden (www.innofest.co) op de website van Innofest.

Deze innovaties gingen u voor:

Het einde van ticketfraude met blockchain

Door gebruik te maken van blockchain, het systeem achter bitcoin, wil Guts (https://guts.tickets/) zwarthandel en fraude in de ticketindustrie verleden tijd maken. Met deze technische innovatie wonnen ze op Noorderslag al de Buma-meets-Tech Award. Op Here Comes The Summer testte GUTS het systeem met de crew catering. Vrijwilligers en crew ontvingen hun bonnen als QR-code per mail en konden deze inwisselen voor maaltijden door deze te laten scannen. In totaal werden er in drie dagen tijd 1060 QR-codes gescand door zo’n tweehonderd crewleden. Het bracht de start-up enorm veel informatie over de inzetbaarheid van hun product.

 

Test geluidsoverlast: Decibellen versus beleving

Om geluidsoverlast te meten kun je natuurlijk decibellen meten, maar in de beleving speelt er veel meer mee. SoundAppraisal (https://soundappraisal.eu/) ontwikkelde een systeem dat naast decibellen ook de beleving monitort, door het inzetten van een app. De bewoners geven daarmee aan hoe onprettig zij het geluid ervaren. Tijdens Eurosonic Noorderslag heeft SoundAppraisal veel bruikbare data opgehaald. Een half jaar na Eurosonic Noorderslag was de app, MoSART, klaar om live getest te worden. Zowel de bezoekers als de omwonenden van Paradigm Festival in Groningen werden gestimuleerd de app te gebruiken.

 

 

Ook op sociaal vlak kun je innoveren. Het sociaal initiatief Cement uit Meppel zet jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt in, om mee te helpen bij de opbouw en bediening van festivals. Hiermee laten organisatoren zien hoe de samenleving ook vorm gegeven kan worden en de werknemers van Cement voelen zich gewaardeerd. Op Here Comes The Summer hielpen de medewerkers van Cement mee in de opbouw van het festivalterrein.

 

 

By | 2017-07-25T14:33:59+00:00 25-07-2017|Regionaal nieuws|0 reacties

About the Author:

Laat een reactie achter