Samenvatting webinar: Ga in de aanval: marketingactiviteiten voor retailers om direct in te zetten op 8 juni

U bevindt zich hier::/, Regionaal nieuws/Samenvatting webinar: Ga in de aanval: marketingactiviteiten voor retailers om direct in te zetten op 8 juni

Samenvatting webinar: Ga in de aanval: marketingactiviteiten voor retailers om direct in te zetten op 8 juni

De Groninger Ondernemersacademy en Jouw Zaak Jouw Toekomst van MKB Noord en de provincie Groningen organiseerden samen het webinar: Ga in de aanval: marketingactiviteiten voor retailers om direct in te zetten. Consumenten nemen langzamerhand weer steeds meer tijd om naar dorpscentra en steden te gaan. Zeker nu vakanties niet altijd doorgaan, zijn mensen bereid om geld uit te geven. Hoe zet je marketing in om deze klanten naar je winkel of horecazaak te trekken? Een vijfstappenplan:

  1. Zorg voor een goed verhaal. Ben je met jouw zaak onderscheidend genoeg? Bedenk hoe je je wilt positioneren. Voorzie je bijvoorbeeld in een unieke behoefte? Of richt je je heel bewust op een specifieke doelgroep? Of is je product niet heel vernieuwend, maar ben je juist bijzonder in de manier waarop je je product verkoopt? Bedenk goed waarom je iets doet en houd focus: kies om gekozen te worden. De 40 meest inspirerende retailers hebben dit allemaal goed voor elkaar.
  2. Blijf innoveren. Benut minder drukke tijden (zoals de coronaperiode) om na te denken over welke vernieuwingen je kunt en wilt doorvoeren. Dit kunnen ook hele kleine vernieuwingen zijn. Innovatie en vernieuwing zorgt voor prikkels om de klant weer bij je terug te laten komen.
  3. Zoek de samenwerking met andere ondernemers op. Samen sta je sterker. Werk samen met de andere ondernemers in jouw straat of bedenk bij wie je jouw producten kunt laten zien. Goede voorbeelden zijn: Warenhuis Groningen, Lekker Grokaal etc.
  4. Zorg voor een goede en passende huisstijl en vernieuw deze van tijd tot tijd.
  5. Plan je marketingactiviteiten in.

 

Nog wat praktische marketing do’s and don’ts bij afbeeldingen of advertenties:

  • zet de afbeelding links en de tekst rechts
  • gebruik maximaal vier elementen in een afbeelding, anders wordt het te druk
  • beweging zet mensen in beweging
  • voorkom eurotekens
  • laat je product ‘in gebruik’ zien
  • ogen volgen ogen: laat personen in de afbeelding naar het product kijken in plaats van rechtstreeks in de camera

 

Jouw Zaak Jouw Toekomst kan je hierbij helpen! Kijk op retail.mkbgroningen.nl voor alle informatie en programma’s.

 

By |2020-06-08T11:19:09+01:008-06-2020|Nieuws, Regionaal nieuws|0 reacties

About the Author:

Laat een reactie achter