Samenvatting online meeting van 15 april met de Rabobank over financiering en 16 april met Daar-om over online marketing

U bevindt zich hier::/, Regionaal nieuws/Samenvatting online meeting van 15 april met de Rabobank over financiering en 16 april met Daar-om over online marketing

Samenvatting online meeting van 15 april met de Rabobank over financiering en 16 april met Daar-om over online marketing

Woensdag 15 april startten we de dag met een online meeting georganiseerd door VNO-NCW MKB Noord in samenwerking met de Rabobank.

Manager MKB bij VNO-NCW MKB Noord, Marianne Waanders, stelde namens de deelnemers de voornamelijk informatieve en soms kritische vragen aan Jan Willem Handstede  en Gerwin Bruns van de Rabobank. Beide heren zijn als accountmanager van respectievelijk MKB en Grootbedrijf dagelijks in gesprek met hun klanten over financieringsoplossingen.

Vragen die aan de orde kwamen waren bijvoorbeeld:

  • Kom ik in aanmerking voor financiering van een verbouwing die ik nu uit kan voeren doordat mijn restaurant dicht is, terwijl ik nu geen omzet heb?
  • Welke selectiecriteria hanteert de bank voor Corona aanvragen?
  • Hoe wordt technologie toegepast bij het voorspellen en creëren van inzicht in de cash flow?
  • Past de manier waarop de bank naar financieringen kijkt nog wel in deze (crisis)tijd?

Belangrijke tip van de heren: blijf communiceren, niet alleen met de bank maar ook met uw andere stakeholders.

Wilt u weten hoe deze vragen werden beantwoord en wilt u weten welke vragen er nog meer aan de orde zijn geweest?

Klik hier voor de video

Klik hier voor de audio opname van de Rabobank

 

Q&A-meeting 16 april : ‘Hoe helpt online marketing uw bedrijf door deze crisis?’

De zoombijeenkomst georganiseerd door VNO-NCW MKB Noord met medewerking van kennispartner Daar-om, online marketing,   was een inspiratiesessie voor ondernemers. De centrale vraag was: Hoe kan online marketing uw bedrijf helpen deze crisis te doorstaan? Projectmanager Sharyssa Menzen van Daar-om wees de deelnemers erop dat juist in de huidige situatie de snelheid van de digitalisering sneller gaat dan ooit: “Snelheid en flexibilisering zijn key!” Aan de hand van praktijkvoorbeelden gaf zij de deelnemers stof tot nadenken over hun eigen website en social media-activiteiten.

Marianne Waanders, Manager MKB  bij VNO-NCW MKB Noord, was blij met de grote opkomst. “Dit betekent dat onze MKB’ers zich bewust zijn van het belang van online marketing”.

Begin mei kunnen ondernemers in een vervolgsessie hun website en social media gedrag onder de loep laten nemen.

De sessie kunt u hier terugkijken of hier terugluisteren.

By |2020-04-17T09:27:01+01:0017-04-2020|Nieuws, Regionaal nieuws|0 reacties

About the Author:

Laat een reactie achter